اخبار انجمن
با عرض سلام و سپاس از حضور همكاران گرامى در مجمع عمومى سالانه ى نوبت دوم انجمن صنفى، گزارش جلسه ى مورخ ١٣٩٨/٠٣/١٩ به حضىور تقديم مى گردد؛
٢-در ساعت ١٤/٣٠ دقيقه با حضور جناب آقاى كلاته نماينده ى محترم وزارت كار در امور صنفى خانه ى سينما ، با اعلام جناب آقاى لشكرى نژاد، جلسه رسميت يافت.
٣-پس از آن بر اساس صورتجلسه ، ابتدا ماده ى اساسنامه مبنى بر تغييرِ " اعلام جلسات مجمع عمومى يا فوق العاده" در "روزنامه هاى كثيرالانتشار" به جاى " روزنامه ى سينمايى بانى فيلم" به راى مجمع گذاشته شد و با اكثريت آرا به تصويب رسيد.
٤-در پى آن ، ابتدا گزارش دو ساله ى هيات مديره ى قبلى توسط دبير انجمن، آقاى كفيلى و پس از آن گزارش بازرس و خزانه دار -هر دو - توسط جناب آقاى مشايى (گزارش خزانه دار به نماينده گى از جناب آقاى اوتادى ) براى مجمع قرايت شد. گزارش هاى دبير، بازرس و خزانه دار هر سه توسط آراى مجمع به تصويب رسيد.
٥-در ساعت ١٦ مجمع وارد صورتجلسه ى انتخاباتى شد. هيات رييسه ى انتخابات آقايان لشكرى نژاد به عنوان رييس، ابراهيميان به عنوان نايب رييس، طباطبايى منشى و مشايى و بافرونى به عنوان ناظر انتخاب شدند. پس از آن ١٢ نفر براى هيات مديره و ٥ نفر براى بازرسى ، كانديدا شدند؛
كانديداهاى هيات مديره عبارت بودند از آقايان؛
١-ابراهيميان
٢-ممدوح
٣-نعيمى
٤-شهيدى فر
٥-طباطبايى
٦-رفيعى جم
٧-ميركيانى
٨-قنبرى جاويد
٩-تنهايى
١٠-گرامى
١١-بندى
١٢-كفيلى
كانديداهاى بازرس عبارت بودند از؛
١-زمستانى
٢-اميرى
٣-زمانى
٤-داوطلب
٥-مشايى
بعد از پخش تعرفه ها، راى گيرى انجام پذيرفت.
در ساعت ١٦ و ٤٥ دقيقه، هيات رييسه ى انتخابات ، شمارش آرا را آغاز نموده و در ساعت ١٩ و ٤٥ دقيقه به پايان رساندند. نتايج به شرح زير است؛
١- ابراهيميان ١٢٣ راى
٢- ممدوح ١٤٢ راى
٣- نعيمى٥١ راى
٤- شهيدى فر ٨٩ راى
٥- طباطبايى ٤٤ راى
٦- رفيعى جم ٤١ راى
٧- مير كيانى ١٢ راى
٨- قنبرى جاويد ٢٨ راى
٩- تنهايى ٢٦ راى
١٠- گرامى ٢٦ راى
١١- بندى ١٥ راى
١٢- كفيلى ١٦٣ راى
و آراى بازرس؛
١- زمستانى ١٤ راى
٢- اميرى ٤ راى
٣- زمانى ١٢ راى
٤- داوطلب ٣ راى
٥- مشايى ١٣٣ راى
بدين ترتيب آقايان ابراهيميان، نعيمى، شهيدى فر، ممدوح و كفيلى به عنوان اعضاى اصلى هيات مديره، آقايان طباطبايى و رفيعى جم به عنوان اعضاى على البدل، آقاى مشايى به عنوان بازرس و آقاى زمستانى به عنوان بازرس على البدل انتخاب شدند.
جلسه در ساعت ٢٠ روز ١٩ خردادماه ١٣٩٨ به پايان رسيد.
٦-هر يك از كانديداهاى محترم و يا اعضاى محترم انجمن نسبت به نحوه ى برگزارى مجمع و انتخابات اعتراضى دارند، مى توانند شكايات خود را ظرف مدت يك هفته به هيات مديره ى انجمن تقديم نمايند.
با سپاس بى كران از حضور همدلانه و دلگرم كننده تان.
اخبار انجمن
اولین جلسه ی دومین هیئت مدیره منتخب مجمع عمومی انجمن صنفی کارگری دستیاران فیلمبردار سینما استان تهران ، در تاریخ ۱۳۹۸/۳/۲۹ ، در خانه سینما و در ساعت ۱۶:۰۰ آغاز و برگزار گردید .
این جلسه با حضور همه ی اعضای هیئت مدیره انجمن ، آقایان ابراهیمیان ورنامخواستی ، نعیمی ، شهیدی فر ، کفیلی و ممدوح تشکیل گردید .
دستور جلسه :
انتخاب رئیس ، نائب رئیس ، دبیر ، خزانه دار و مسئول IT انجمن
که بدین ترتیب
آقای پویان کفیلی به عنوان رئیس
آقای محمد ابراهیمیان ورنامخواستی نائب رئیس
آقای مهران ممدوح دبیر
آقای مجید نعیمی خزانه دار
آقای یوسف شهیدی فر مسئول IT و سایت انجمن
انتخاب شدند .
و تعیین سیاست های هیئت مدیره جهت یکسال پیش رو :
۱- تعیین وقت جلسات هیئت مدیره :
مقرر به آخرین چهارشنبه هر ماه گردید .
۲- تعیین دستمزد کارمند دبیرخانه :
با افزایش یک میلیون ریالی ماهانه ، به دو میلیون ریال ماهانه افزایش یافت .
۳- تعیین دستمزد سینا مشایی به عنوان مسئول وب سایت انجمن :
این دستمزد ماقبل و سالانه ده میلیون ریال بوده است .
با تصمیم هیئت مدیره ، در صورت رضایت آقای شهیدی فر ، به عنوان مسئول IT انجمن و برگزاری جلسه در هیئت مدیره ، تا سقف پانزده میلیون ریال علاوه بر ده میلیون ریال ثابت بصورت سالانه به ایشان تقدیم میگردد .
۴- تعیین زمان دریافت مدارک اعضای جدید :
مقرر به هفته اولیه از ماه های آخرین هر فصل گردید .
۵- تعیین حق عضویت اعضای جدید (ورودیه):
به هفت میلیون و پانصد هزار ریال افزایش یافت . لازم به ذکر ورودیه اعضا سابقا پنج میلیون ریال بوده است .
(ورودیه اعضای جدید ، بدون دریافت حق عضویت سالانه می باشد )
۶- تعیین حق عضویت سالانه اعضا :
بدون تغییر برای یکسال و به مبلغ پانصد هزار ریال بصورت یکسان ، برای تمامی اعضا، می باشد .
۷- تعیین مشاور حسابداری جهت انجام امور مالی
۸- طرح مبحث جهت تشکیل صندوق انجمن
۹- تعیین وضعیت دستیاران دوم
۱۰- طرح مبحث بکارگیری اعضای انجمن توسط دفاتر اجاره تجهیزات
۱۱- طرح مبحث جهت آموزش پایه ، برای دستیاران فیلم بردار
۱۲- طرح مبحث و پیگیری بیمه تجهیزات فیلمبرداری
جناب آقای ذبیح الله آقا بابایی به عنوان کارمند دبیرخانه ابقا شدند .
لازم به ذکر ، بر اساس اساسنامه ، صاحبان امضاء
آقایان پویان کفیلی ( رئیس انجمن )، مجید نعیمی (خزانه دار ) و آقای ممدوح (دبیر ) می باشند .
این جلسه در ساعت ۲۰:۰۰ به پایان رسید .
اطلاعیه بیمه تکمیلی
هنرمند گرامی ثبت نام بیمه تکمیلی سال 98 بصورت اینترنتی و از طریق سایت صندوق اعتباری هنر تا پایان روز 12 تیرماه انجام خواهدشد(http://www.honarcredit.ir) ،شرایط لازم:
1. فقط دارندگان بیمه سلامت، خویش فرما و خانه سینما می توانند برای ثبت نام اقدام کنند (دارندگان بیمه پایه از سایرنهادها و سازمانها مورد قبول نیست)
2. افراد تحت تکفل می بایست شرایط قانونی تکفل را دارا باشند.
3. پرداخت هر نفر(اصلی و تحت تکفل) 2000000 ریال و بیمه عمر فقط نفر اصلی 791200 ریال
4. کسانی که سال گذشته از بیمه تکمیلی استفاده نکرده اند جهت تشکیل پرونده به خانه سینما مراجعه کنند مدارک:(اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی و دفترچه بیمه)
5. در صورت داشتن هر گونه پرسش به خانه سینما مراجعه کنید.
اطلاعیه بیمه تکمیلی
طرح آرامش ویژه خانه سینما
آیین نامه و ضوابط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مقررات جاری کشور بر قرارداد بیمه تکمیلی ، عمر وحادثه سال جاری بر این توافق حاکم می باشد
1. مدت این قرارداد یکسال تمام هجری شمسی است ،که از ساعت صفر بامداد روز 1398/04/01 شروع و تا ساعت صفر بامداد روز 1399/04/01میباشد.
2. جهت ثبت نام بیمه تکمیلی داشتن بیمه پایه (تامین اجتماعی یا خدمات درمانی و...) در زمان ثبت نام الزامی است.
3. اعضای اصلی صندوق جهت ثبت نام بیمه تکمیلی افراد تحت تکفل، می بایست مبلغ حق بیمه را به ازای هر نفر جداگانه پرداخت نمایند.
4. والدین اعضاء بشرطی می توانند ثبت نام و از خدمات بیمه تکمیلی بهرهمند شوند که تحت کفالت عضو اصلی قرار داشته باشند.
تبصره: در این آئین نامه تحت کفالت (تکفل) به کسی اطلاق می شود که تحت پوشش بیمه پایه فرد اصلی بوده و دارای کد کارگاهی مشترک با بیمه شده اصلی باشد.
5. اعضاء می توانند یکی از 3 طرح امید، آرامش و یا رفاه (که براساس سطح خدمات و مبلغ تقسیم بندی شده است) را برای خود و افراد تحت تکفل انتخاب نمایند، اعضاء محترم بایستی دقت داشته باشند که بعد از انتخاب و منقضی شدن مهلت ثبت نام تغییر طرح و یا اضافه و حذف نمودن افراد تحت تکفل (به هیچ وجه) امکان پذیر نمی باشد.
6. هر فرد به همراه همه افراد تحت تکفل می بایست یکی از طرح های سه گانه را انتخاب نموده و امکان متمایز بودن طرح برای هرکدام از اعضای خانواده وجود ندارد.
7. فرزندان پسر حداكثر تا سن 20 سالگي تمام و فرزندان دختر تا قبل از ازدواج و یا عدم اشتغال به کار مي توانند تحت پوشش قرار گيرند. (در مورد فرزندان پسر بالاي 20 سال نيز با ارائه گواهي اشتغال به تحصيل تا زماني كه به تحصيل اشتغال کامل دارند حداکثر تا سن 27 سال و دانشجویان دکترا حداکثر تا سن 28 سالگی بلامانع می باشد)
8. در طول مدت قرارداد نوزادان اعضاء از بدو تولد به شرط ثبت نام بیمه تکمیلی تا 1 ماه پس از تولد می توانند تحت پوشش قرارگیرند.
9. فرزندان معلول ذهنی و جسمی اعضاء (بیمه شده اصلی) که قانوناً تحت تکفل آنها می باشند با ارائه مدارک مثبته از بهزیستی و با تایید صندوق و شرکت بیمه، بدون محدودیت سنی تحت پوشش خواهند گرفت.
10. منظور از عبارت بدون سقف برای هزینه های درمانی در جدول سقف تعهدات عبارت است از: پرداخت هزینه های بستری و اعمال جراحی، بدون محدودیت در تعدد استفاده می باشد نه مبلغ. یک بیمه شده در یک سال می تواند به تعداد نامحدود تحت بستری و عمل جراحی قرار گیرد و برای هر بار بستری هزینه طبق تعرفه وزارت بهداشت و درمان پرداخت خواهد شد.
11. ثبت و تایید هزینه درمان توسط اعضاء در سامانه بیمانو بصورت الکترونیک خواهد پذیرفت.
12. اعضا باید پس از ثبت اطلاعات هر مورد خسارت درمان در سامانه بیمانو، کد پیگیری آن را از سامانه دریافت وبرای پیگیری نزد خود نگهداری نمایند.
13. فرآیند رسیدگی به اسناد و پرداخت خسارت منوط به دریافت اصل مدارک تایید شده توسط صندوق اعتباری هنر می باشد.
14. نحوه ارسال اصل مدارک پزشکی (از کل کشور) پس از تایید کارشناس در سامانه بیمانو (که به اطلاع بیمه شده می رسد) از طریق پست انجام می پذیرد.
15. از آنجایی که ملاک واریز هزینه های درمانی شماره حساب و شماره شبای مندرج در پروفایل متعلق به نفر اصلی است، می بایست شماره حساب اعلام شده نیز به نام نفر اصلی باشد. لذا از ثبت حساب های مشترک یا به نام بستگان و یا مسدود جدا خودداری نمایید. مسئولیت هرگونه اشتباه و اختلال در مورد اعلام شماره حساب بر عهده بیمه شده می باشد و از واریز خسارت به نام فردی غیر از بیمه شده اصلی جلوگیری بعمل می آید.
16. اطلاعات مربوط به نام کاربری و پسورد اعضاء کاملا محرمانه بوده و در صورت ارائه رمز به هر شخصی (با هر عنوانی) مسئولیت آن با خود شخص می باشد.
17. مدت زمان ارائه، تایید، ارسال و اخذ فاکتورها جهت دریافت خسارت ها درمانی از تاریخ انجام هزینه حداکثر 2 ماه می باشد.
18. سایت صندوق اعتباری هنر، مرجع رسمی اطلاع رسانی می باشد بر این اساس درج هرگونه اطلاعیه در آن به منزله ابلاغ رسمی به اعضاء تلقی شده و عدم اطلاع عضو (از مندرجات آن) رافع مسئولیت وی نمی باشد.
19. به هر دلیلی که عضویت فرد در صندوق لغو شد هزینه بیمه تکمیلی مسترد نمی شود.
20. درخصوص بیمه عمر دارا بودن شرایط بیمه مرکزی و شرکت بیمه گر ملاک پرداخت خسارت احتمالی است.
*
با اطلاع کامل از شرایط بیمه تکمیلی نسبت به درج صحیح اطلاعات خود و افراد تحت تکفل که تحت پوشش بیمهای بنده می باشند اقدام و متعهد شده ام مدارک و مستندات هزینه های درمان را طبق شرایط و ضوابط اعلامی صندوق ارائه و بر اساس مقررات هزینه ها را دریافت نمایم. در صورت کشف هرگونه اظهارات و اطلاعات خلاف واقع (در هر مقطعی) مسئولیت های مربوطه (اعم از مدنی و کیفری و ...) به عهده اینجانب بوده و صندوق مخیر است بدون مسترد نمودن هرگونه وجهی نسبت به قطع بیمه تکمیلی، عمر و حوادث و ارائه خدمات به اینجانب و افراد معرفی شده اقدام کرده و کلیه خسارتهای وارده را به هر طریق ممکن وصول نماید.
اطلاعیه بیمه تکمیلی
شرح تعهدات بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر (توجه شود که طرح "آرامش" مربوط و ويژه ى اعضاى صنوف خانه سينما و افراد تحت تكفل شان است.)
اخبار انجمن
با نهایت تاسف و تاثر در گذشت شادروان غلام طاهری را به اطلاع دوستان و آشنایان میرساند.
- مجلس ختم ایشان در روز پنج شنبه مورخ بیست و یکم شهریور همزمان با نماز مغرب و عشاء به صرف شام در مسجد جامع روستای فلورد برقرار میباشد.
- همچنین مراسمی در هفتمین روز درگذشت آن عزیز از دست رفته در روز یکشنبه مورخ بیست و چهارم شهریور از ساعت 15 الی 17 در مسجد جامع روستای فلورد برقرار میباشد.
اطلاعیه بیمه تکمیلی
۱-برای آگاهی از مراکز درمانی طرف قرارداد (غیراز دندانپزشکی) به این آدرس مراجعه نمایید.
۲-برای آگاهی از مراکز درمانی طرف قراردادِ دندانپزشکی به این آدرس مراجعه نمایید.
۳-همکارانی که تمایل دارند مدارک بیمه ی تکمیلی خود را بدون پست کردن از طریق اداره ی پست، به صندوق برسانند، روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر، به اتاق خانم دایمی مراجعه نموده و مدارک را در اختیار نماینده ی صندوق قرار دهند.
اگرچه دوستان توجه داشته باشند ابتدا باید مدارک را در «بیمانو» ثبت نموده و پس از آن برای تحویل مدارک، مراجعه کنند.
اخبار انجمن
با عرض سلام و سپاس از حضور همكاران گرامى در مجمع عمومى سالانه ى نوبت دوم انجمن صنفى، گزارش جلسه ى مورخ ١٣٩٨/٠٣/١٩ به حضىور تقديم مى گردد؛
همکاران گرامی سلام!
در موعد بستن قرارداد، لطفا به موارد زیر عمل نماییم؛
۱- قرارداد ها به صورت جداگانه و فرد به فرد باشد. سرپرستان گروه ها، از بستن قراردادهای کلی اجتناب کنند. این مسیله با تفاهم و همکاری بین انجمن های دستیاران فیلم بردار، مدیران فیلم برداری و مدیران تولید با جدیت پیگیری شده و با خاطیان برابر آیین نامه انضباطی ، رفتار خواهد شد.
۲- بند بیمه ی تجهیزات (فیلمبرداری، نورپردازی ، حرکتی و...) با قید ؛
الف-رویت بیمه نامه و پس از آن تحویل لوازم توسط گروه
ب-درج اسامی گروه فیلمبرداری( مدیر فیلم برداری، دستیاران، متصدیان استدی کم، کیبل کم، کرین،راننده گان سینه موبیل تجهیزات و دوربین-در صورت وجود) در بیمه نامه.
۳- مشخص بودن «تاریخ»ِ شروع و پایان قرارداد. لطفا از نوشتن عناوین کلی و نامفهومی چون «از موعد تحویل تجهیزات»، «از تاریخ کلید»،«از زمان پرداخت اولین قسط توسط سرمایه گذار» و... جدا پرهیز شود.
۴- قراردادها به صورت ماهیانه باشد و از بستن قرارداد به صورت «فیکس» جدا پرهیز کنید.
۵- نحوه ی پرداخت اقساط به صورت دقیق مشخص باشد. به طور مثال؛ ۳۰ درصد در موعد عقد قرار داد، ۴۰ درصد در جلسه ی بیستم فیلمیرداری، ۳۰ درصد روز بعد از تحویل تجهیزات.
۶- مشخص نمودن حکم و داور. از نوشتن و پذیرفتن عباراتی مبهم خچون «حَکَمِ مرضی الطرفین» (مورد قبول دو طرف) یا شخص حقیقی مشهور، قوانین جاری کشور و ....جدا پرهیز کنید. تنها داور مورد اتکا،«شورای عالی داوری خانه سینما» ست که بر گرفته از آرای غیر مستقیم شما عزیزان است
سخن آخر
موارد فوق از ابتدایی ترین حقوق ماست. با انجام این پیشنهادات، انسجام و قوام صنف خود را بیش از پیش نماییم.
اخبار انجمن
با عرض و سلام و خسته نباشید به همکاران گرامی؛ برای دریافت بلیط سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر:
1- عزيزان پيشكسوت و سروران گرامى روز پنج شنبه ( فردا) ٩٨/١١/١٠ از ساعت ٢ بعدازظهر تا ٥ بعدازظهر در خانه ى سينما شماره ى يك (خيابان بهار) حضور داشته باشند.
٢- مابقى همكاران گرامى روز جمعه مورخ ٩٨/١١/١١ از ساعت ٩ صبح تا ٥ بعدازظهر در خانه ى سينماى شماره ى يك (خيابان بهار) حضور داشته باشند.
نكات مهم؛
١-به هر كدام از عزيزان مانند سال هاى گذشته تنها يك سرى بليت اعطا خواهد شد.
٢-بليت ها به صورت اتفاقى و قرعهى كشى توسط خود شخص، تقديم عزيزان مى گردد و هيچ "انتخابى"وجود ندارد.
٣-همكاران عزيز، براى پرداخت حق عضويت سالانه (٥٠ هزار تومان) فقط و فقط پول نقد همراه داشته باشند.
٤-همكارانى كه به هر دليلى نمى توانند براى دريافت بليت به صورت شخصى حضور داشته باشند، مى توانند نماينده ى خود را به اين جانب معرفى نمايند.
٥-قابل ذکر است که سالن هاى سپيده، آفريقا و برج ميلاد براى سينماگران در نظر گرفته شده.
اطلاعیه انجمن دستیاران فیلمبردار سینما
سلام و عرض ادب حضور همکاران گرامی؛
با توجه به عدم پذیرش قراردادهای تیپ از سوی «شورای عالی تهیه کنندگان» و موکول کردن این امر توسط هیات مدیره ی «خانه سینما» ، به اردیبهشت ماه سال آینده (۱۳۹۹) در صدد برآمدیم تا با بررسی حقوقی قرارداد های شخصی و دوستان نازنین، تا حد امکان از بروز اشتباه، غُبن، ردّ خسارت و.... با همکاری شما عزیزان، جلوگیری کنیم.
بدین منظور با مثال آوردن یک قرارداد که به شخص اینجانب پیشنهاد شده و از پذیرفتن آن استنکاف کردم، به مواردی که تا حد امکان و توان مان در صدد اصلاح آنیم، خواهیم پرداخت؛
۱- بر اساس قانون کار ، ما به عنوان افرادی که در مقابل ساعت کاری و تخصص ، مزد دریافت نموده و برای سرمایه ی کارفرمایان ارزش افزوده ایجاد می نماییم، مجاز به بستن قرارداد «خرید یا فروش خدمات هنری» نیستیم. بر تارک قرارداد ها باید «قرارداد کار» نوشته شود؛ قراردادی فی مابین کارگر و کارفرما(نمونه ی قرارداد وزارت کار در اینجا آورده شده) جز این، قرارداد ها ذیل عنوان «خرید و فروش» دسته بندی شده و از شمول قوانین وزارت کار، خارج شده و فاقد وجاهت قانونی است.
۲- بر این اساس، قرارداد می بایست فی مابین طرف دوم ( کارگر- دستیاران فیلمبردار، تدارکات، گریم، منشی صحنه و ...) و طرف اول ( کارفرما- تهیه کننده ویا نماینده ی تهیه کننده ) منعقد گردد.
بستن قرارداد با مدیران تولید، مجریان طرح، جانشینان تولید و .... به صورت مستقیم و بدون ذکر نمایندگی تهیه کننده، خلاف قانون و فاقد وجاهت قانونی است. پس تنها با تهیه کننده یا نماینده ی تهیه کننده (به نحوی مه در قرارداد اعلام و عنوان شود) قرارداد منعقد گردد.
با توجه به توضیحات بالا پاراگراف ابتدایی این قرارداد باید به صورت ؛
این قرارداد فیمابین آقا/خانم ......... به عنوان مجری طرح فیلم سینمایی ......... به تهیه کنندگی آقا/خانم .......... که اختصارا طرف اول نامیده می شود...
تغییر یابد.
۳- ماده ی ۱) موضوع قرارداد
دستیاران فیلمبردار زیر نظر مدیر فیلمبرداری(در ابتدا) و پس از آن طرف اول ایفای وظیفه می نمایند.
۴- ماده ی ۲) مدت قرارداد
الف- قراردادها دارای تاریخ شروع و پایان ولو به طور تقریبی باشند. قرارداد های بدون تاریخ شروع و خاتمه، در موعد داوری و طرح دعوی فاقد قدرت اند.
ب- تبصره های ۲ و ۳؛ با پذیرش این دو تبصره، تا حد امکان در مذاکره با برنامه ریزان ودستیاران کارگردان، به قانون ۸ ساعت کار بی وقفه و متوالی یا ۱۲ ساعت کار نوبتی و متناوب در طی ۲۴ ساعت دقت شود ( در این باره، انجمن دستیاران فیلمبردار در حال رایزنی و مذاکره با انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان می باشد)
پ- تبصره ی ۵؛ دقیقا به واسطه ی تخصصی و حرفه ای بودن نوع کار دستیاران فیلمبردار، و از آن جا که تمامی شما عزیزان از فیلتر های صنفی عبور کرده اید، کار شما قطعی بوده و صورت عدم رضایت طرف اول ، با مشورت مسیول مستقیم دستیاران فیلمبردار- مدیر فیلمبرداری- قرارداد فسخ شده و باید تسویه حساب تا لحظه ی حضور طرف دوم در صحنه ی فیلمبرداری انجام گردد.
۵- ماده ی ۳) مبلغ قرارداد
الف- بر اساس قراردادهای تیپ ارایه شده، می بایست ۱۰ درصدمبلغ کل توافق شده، همزمان با امضای قرارداد و باقی اقساط با توافق طرفین مبنی بر درصد پرداختی، بر اساس زمانبندیِ؛
- همزمان با تحویل گرفتن تجهیزات
- پس از طی ۵۰ درصد فیلمبردار
- و مابقی پس از پایان فیلمبرداری
- و با تحویل کامل و سالم کلیه ی تجهیزات
پرداخت گردد.
(تایید حسن انجام کار با مدیر فیلمبرداری و طرف اول است)
همکاران گرامی! صرف بستن قرارداد بدون دریافت پیش پرداخت- با توجه به توضیحات فوق- باعث مسیولیت و تعهد شما در قبال انجام امور نخواهد بود.
ب- تبصره ی ۱؛ پیش تولید، تست و انتخاب تجهیزات، ساخت ادوات مورد نیاز و.... جزیی از پروژه و مشمول دستمزد است.
پ- تبصره ی ۲؛ مبلغ قرارداد ها به صورت ماهانه است و با افزایش مدت پروژه، به نسبت بر دستمزد اضافه می گردد.
۶- ماده ۴) تعهدات طرفین
الف- ۴-۴؛ داوری این بند بر عهده ی حَکَمِ قرارداد است که در ادامه به آن خواهم پرداخت.
۷- ماده ی ۶) داوری
الف- تنها ، تنها و تنها مرجع داوری مورد قبول، «شورای داوری خانه سینما» است و ارجاع داوری به غیر، اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، مشهور، بازیگران، مدیران فیلمبرداری، حراست ارشاد، قوانین موضوعه ی کشور، قاضی مرضی الطرفین، افراد مورد اعتماد طرفین و غیره، محلی از اعراب نداشته و مورد حمایت انجمن نخواهد بود.
ب- تبصره ی ۱؛ در صورتی که پس از یک ماه داوری نتواند به صلح میان طرفین دعوی مبادرت ورزد، ایشان می توانند با مراجعه به محاکم و مراجع ذیصلاح به احقاق حقوق خود بپردازند.
پ- تبصره ی ۲؛ در صورت بروز اختلاف مرجع داوری حَکَم بوده و طرف دوم نیز الزامی بر ادامه ی کار، به شرط جایگزینی فرد مورد اعتماد مدیر فیلمبرداری، نداشته و باید با او تا لحظه ی حضور در صحنه، تسویه حساب صورت گیرد.
۸- ماده ی ۸) فسخ قرارداد
این قرارداد برای هر دو طرف و با توافق طرفین، قابل فسخ است.
۹- ماده ی ۹) نسخ، مواد و تاریخ قرارداد
بر اساس آن چه در ابتدا گفته شد، قرارداد تنها با تهیه کننده ( کارفرما) یا نماینده ی قانونی او دارای اعتبار است و غیر از این، تهیه کننده هیچ مسیولیتی بر عهده نخواهد گرفت.
۱۰- موارد کلی؛
الف- مشخصات عمومی افراد در قراردادها، به طوردقیق و بر اساس مدارک شناسایی درج گردد.
ب- قراردادها دارای تاریخ صدر و ذیل باشند؛
تاریخ تنظیم سند (قرارداد)، تاریخ امضای سند (قرارداد)
پ- پیش از دریافت قرارداد و پیش پرداخت، مسیولیتی بر عهده ی همکاران در اجرای قرارداد نیست.
ت- نماینده انجمن دستیاران فیلمبردار در «شورای داوری خانه سینما»، همکار و همدل درجه یک انجمن، جناب آقای «لشکری نژاد» اند.
در صورت نیاز به راهنمایی، بنده و ایشان در خدمت عزیزان بوده و خواهیم بود.
پی نوشت؛
انعقاد قرارداد کار با یکی ، چند و یا همه ی موارد فوق، قدرت و اصالت انجمن دستیاران فیلمبردار را بیش از پیش خواهد نمود.
به زعم این برادر کوچک شما، اعضای انجمن هر یک مسیول حفظ اصالت و امانتی اند که از گذشتگان به ما رسیده است.
امیدوارم دست در دست یکدیگر، به پشتیبانیِ قدرت جمعی مان، حرکتی در راستای تحقق حقوق مغفول مانده ی مان به انجام رسانیم.
ایام به کام
اطلاعیه انجمن دستیاران فیلمبردار سینما
دستمزد پیشنهادی اعضا - انجمن دستیاران فیلمبردار سینما
با وجودی که در سال های گذشته، هزینه ی تولید فیلم در سینمای ایران رشد چشمگیری داشته است، اما این هزینه بیشتر به سمت بازیگران سرازیر شده و عوامل پشت دوربین از این رشد بی بهره مانده اند.
طی مذاکراتی که با هیات مدیره ی «خانه سینما» داشتیم، قرار شد با افزایش دستمزدهای پیشنهادی، بخشی از سرمایه ی سینما به سمت گروه های فیلم برداری، روانه شود؛ چراکه به صورت منطقی، این افزایشِ حتی چشمگیرِ دستمزد (که آنچنان هم چشمگیر نیست) برای ما، با کمی تخفیف گرفتن از بازیگران توسط تهیه کنندگان جبران می شود.
از همین رو با نظرخواهی از عزیزان هیات مدیره و میانگین گرفتن از نظرات دوستان، جدول دستمزدهای پیشنهادی «انجمن صنفی دستیاران فیلمبردار» به حضور تقدیم می گردد.
باشد که با همدلی و همراهی عزیزان، قدرت صنفی مان افزوده شود.
بی شک ، آن چه به نفع «همه» است، برای «تک تک» ما پر منفعت تر خواهد بود.
- مقادیر دستمزد های پیشنهادی از طرف انجمن فعلا در گروه واتساپ انجمن به اشتراک گذاشته شده، به محض تصویب در وبسایت نیز قرار خواهد گرفت.
پى نوشت؛
ازدستياران اول محترم عضو انجمن انتظار مى رود-به عنوان افرادى كه پس از مدير فيلمبردارى، در جايگاه نماينده و پدر معنوى گروه با تهيه كننده گان مذاكره مى كنند- جداگانه قرارداد بستن، نحوه ى قرارداد بستن صحيح و كف دستمزد را رعايت نمايند.
جناب آقاى "مشايى" ، "بازرس" انجمن، با مسيوليت پذيرى تمام و در حد امكان، اين امور را پيگيرى مى نمايند.
اطلاعیه انجمن دستیاران فیلمبردار سینما
تمهیداتی در خصوص بیماری کرونا
همكاران گرامى سلام
در جریان باشید که مشخصا از دیروز پنجشنبه مورخ هشتم اسفند ماه 1398 هیات مدیره محترم خانه سینما و جمعی از روسای صنوف به نمایندگی از شما عناصر موثر تولید صنعت فیلم ایران ، در مورد نوع برخورد با وضعیت پیش آمده ی اپیدمی بیماری کرونا پیگیر چاره جویی هستیم که تا اینجا موفق به صدور بیانیه ی پیشنهادی تعطیلی موقت پروژه های سینمایی و تلویزیونی شده ایم .
معهذا تا فردا عصر گزارشی از روند پیگیری ها خدمت تان ارائه خواهيم داد .
در پایان مجددا یادآوری می کنم که قطعا و به صورت قانونى بحث سلامت و بهداشت عوامل فیلم یکی از نکات مهم ایمنی کار می باشد .
اطلاعیه انجمن دستیاران فیلمبردار سینما
تمهیداتی در خصوص بیماری کرونا
دوستان و همکاران گرامی
ضمن عرض سلام و خسته نباشید
به اطلاع می رساند که خوشبختانه با آگاهی بخشی رسانه ها و نیز توصیه های مشفقانه و صنفی خانه ی سینما از روز گذشته هشتم اسفند ماه نود و هشت ، با درایت و دوراندیشی تهیه کنندگان محترم و ارزنده ای ، حداقل یک مجموعه ی تلویزیونی الف و دو فیلم سینمایی به دعوت خانه سینما مبنی بر توقف موقت پروژه ها لبیک گفته و در اقدامی هوشمندانه و دورانديشانه ،روند تولید پروژه ها را تا اطلاع ثانوی متوقف نمودند.
وزرات محترم کار،رفاه و امور اجتماعی نیز طی بخشنامه ای خواستار عدم برگزاری کلیه مجامع عمومی صنوف و تشكل ها ، جشن ها و دورهمی هاى صنفی کارگری ، کارفرمایی و بازنشستگی تا تاریخ بیستم فروردین نود و نه شد که طی تماس بنده با نماینده محترم وزارت کار ، توصیه اکید ایشان نیز مبتنى بر اعلام شرایط ویژه و تلاش برای حضور کمتر در عرصه ی اجتماعی تا بهبودی اوضاع بود .
به تبع این بخشنامه حداقل تا تاریخ بیستم فروردین نود و نه، مجمع عمومی اصلاح اساسنامه خانه سینما برگزار نخواهد شد.
سخت امیدواریم تا رفتار مسئولانه ی تهیه کنندگان عزیزی که پیشقدم در این امر انسانی شده اند ، الگو و شاخصی حرفه ای و صنفی برای دیگر همکاران عزیزمان گردد .
بدیهی است که اسامی پروژه های متوقف شده از طریق روابط عمومی های خود اطلاع رسانی خواهد شد .
در پایان از شما خواهش می کنم که نظرات ، پیشنهادات و اطلاعاتی که در این باره دارید را به شکل خصوصی به اطلاع برسانید تا در مسیر پیگیر ی ها بتوانیم دقیق تر عمل کنیم .
اطلاعیه انجمن دستیاران فیلمبردار سینما
خانه سینما - ساختمان بهار
اعضای محترم صنوف،
خانه سینما ساختمان بهار تا پایان هفته از ساعت 10صبح تا 13 برقرار است و از شما همکار صنفی درخواست می شود از رفت و آمد غیرضرور به خانه سینما خودداری فرمایید همچنین تمامی جلسات صنفی کنسل می باشد. ضمنا ساختمان وصال تا پایان هفته تعطیل است.
اطلاعیه بیمه تکمیلی
تحویل مدارک هزینه های پزشکی
اعضای محترم خانه سینما برای تحویل مدارک هزینه های پزشکی، حتی المقدر از طریق سامانه بیمانو اقدام نمایند در صورت عدم دسترسی به سامانه می توانند فقط روزهای سه شنبه از ساعت 10 تا 13 به خانه سینما ساختمان بهار مراجعه نمایید، داشتن دستکش و ماسک هنگام مراجعه الزامی است.